EDEBİYAT - HABER

AUTOSÖYLEŞİ : – ALİ HİKMET EREN KENDİ KENDİNE KONUŞUYOR

deli misin sen? diye soruyorum kendime. emin değilim, yazdıklarıma bakınca öyle gibi görünüyor; ama, öte yandan akıllı adam işi midir yazmak, diye de soruyorum kendime… kendimle konuşup, kendime sorular bulup onlara yanıtlar aramak, bu fikri bulan kadar “benim de en az onun kadar deli olduğumu” göstermez mi? öyleyse başlayalım, diyorum. …

AYRINTILAR...

KARŞIT GEÇİŞİMLİ SÜREÇ BAGLAMINDA “KEREM İLE ŞULE’NİN AYRILIK SENFONİSİ” – Serdar AYDIN

   “Hiçbir şey değilim Hiçbir şey de olmayacağım Bir şey olmayı isteyemem Ancak, dünyanın bütün düşleri var bende.” (1)                             Alvaro de Campos   Felsefenin ne olduğu/olmadığı üzerine felsefe tarihi boyunca çeşitli yaklaşımlarda bulunulmuş, tanımlar yapılmıştır. Ancak, genel geçer bir tanımlamaya ulaşmak hayli zor. Her tanım, tanımlanmaya çalışılan öze …

AYRINTILAR...

“İLKER ÜLGEN ÖYKÜLERİNDE KADIN CİNSELLİĞİ” ÜZERİNE BİR DENEME – Recep NAS

Salt bir yapıtını ele alarak bir yazarın ne öykü evrenine nüfuz edebilir, ne de öykücülüğü üzerine kalem oynatabiliriz. Ancak buraya şu kadarını bir not olarak düşmeliyiz: Bu yazının konusu olan öykücümüz İlker Ülgen’in, öykülerinin yaşam bulduğu atmosferi diyaloglar ya da iç konuşmalar yoluyla yansıtarak okuru, enikonu tanıdığı bir atmosfer içinde …

AYRINTILAR...

SEVDA İLE KARA – SÖYLEŞİ – Serdar AYDIN – Sorular: Hişar ŞİYAN

Serdar Aydın’ın ilk romanı Sevda ile Kara okurlarıyla buluştu. Roman üç şehirde geçen, müzik ve şiirle güçlü bağları olan, karakter odaklı, toplumsal sınıflar ve bu sınıflara ait bireyler arasındaki çatışmaları, çelişkileri serimleyerek trajik bir aşkı anlatıyor. Neden bir girizgâhla başlıyor kitap? Bu bölümdeki izlenime dayalı anlatım tarzınız ilerleyen bölümlerde daha …

AYRINTILAR...