her sabah kapıdan çıkmanın ölmesiyle dönerken boğulmanın yasıdır içinize kırılan ışık her karanlık avlayacak bir cenin bulur oysa her ölüm yakılmamış olmanın mutluluğudur toprağın kuytusunda aşk karnınızda dans eden sıcaklık karınca ayaklarını ararken çocuk düşüne düşüne çiçekte çarşı kalabalığında kaybolmanın kâbusudur büyümek geceler büyür -uyanınca olur çocuk- Yayın Tarihi: 01.12.2022 …
AYRINTILAR...KİTAPLARIMIZ
YAS-NA: YAS’IN ÖTEKİ YÜZÜ / SEDA ZENGİN – ANLATI, ŞİİR
Bu kitap, Yas Şiirleri’nin Seda Zengin’in okuma deneyimine içkin olarak cisimleşen “aks-i seda’sı”; eş deyişle şiirlerin öteki ben’in varlığında, oluş halinde yankı bulması. Çünkü şiir, vurguladığım üzere, sahiden şiirse ruha dokunacaktır ve bu temasın, iç’te tinsel bir karşılığı olacak ve bu karşılık onto-poetik imge’nin özünü oluşturacaktır. Şiirleri okuyan öznenin, yani …
AYRINTILAR...SOHRAB KONUŞMALARI / ALİ HİKMET EREN – ANI, ÖYKÜ
Bu kitap, sohrâb sepehri’nin, henüz yolcuyum (özyaşam öyküsü, anılar) kitabını okurken alınan okuma notları ve kendi yaşam notlarımın beni içine çeken algıları özelinde, o metinlerin gün yüzüne çıkarttığı bilinç akışı ya da sohrâb’la ortaklık hissettiğim çocukluğumun, daha önce de defter’le ilk halini alan başka öykülerimin, anılarımın devam ve vucud bulma …
AYRINTILAR...İLYAS TUNÇ / HERKES İŞİNDE GÜCÜNDEYDİ – DENEME
Sığ sularda yavru balıkları sevmek’ cümlesi, uzun süredir arkadaşlarımla üzerinde çalıştığımız ‘Ben kimim?’ sorusunu yeniden sordurttu kendime. Bu kitabın ön okumasını viyolonsel için düzenlenen ve Sheku Kanneh-Mason’un seslendirdiği ‘Hallelujah’ eşliğinde yaparken, müziğin ruhani içeriğiyle birleşen metin, adeta bir ‘psikocoğrafya’ denemesi olarak beni Sinop’un sokaklarında, deniz kıyılarında, uzak köylerinde oradan oraya savurdu. Guy Debord’un Kasım 1956’da, Les Lèvres Nues’te …
AYRINTILAR...GÖZÜN BELLEĞİ / SERDAR AYDIN – FOTOĞRAF, ELEŞTİRİ
Habibe Şentürk fotoğraflarını çeker ve uzamı, eş deyişle “dünya”yı görsel bir sunuma dönüştürür. Bu sunumun içerisinde “dünya”da var olan insan ve onun ürettiği her şey de vardır. Çünkü “dünya ve uzam”, var olmaya çabalayan insanla ve onun müdahalesiyle biçimlenir. Fotoğraf yüzeyinde göze gelen ise fotoğrafçının “gördüğü an”a içkindir ve uzamdan …
AYRINTILAR...